Misverstanden over auto import

1. Op een import-auto heb je geen garantie

Als je een auto in Duitsland koopt dan is de kans groot dat je kiest voor een jonge Jahreswagen. Deze auto’s vallen altijd binnen de Europese fabrieksgarantie op auto’s. Over het algemeen vallen alle auto’s die niet ouder zijn dan 3 jaar onder de Europese fabrieksgarantie.

Heb je binnen deze 3 jaar problemen met de auto, dan kun je de auto onder de fabrieksgarantie bij de Nederlandse dealer laten repareren. Deze dealer mag jou nooit weigeren.

Op de wat oudere (dealer-)occasions wordt over het algemeen altijd een bepaalde merk-garantie gegeven, zoals BMW Europlus, Mercedes-Benz Junge Sterne, Volkswagen Das Welt, Porsche Approved…
ook deze garanties zijn Europees, zodat je gewoon naar de dichtstbijzijnde dealer in Nederland kunt gaan bij problemen.

Zou er toch geen garantie op de (import)auto zitten, dan kunnen wij dit alsnog voor u regelen.

2. Het prijsverschil is slechts gering. 

De dealers in Nederland zullen je proberen te voertuigen dat het vertschil gering is en er zoveel BPM bij komt dat het de moeite niet loont.
Onze ervaring is dat ook na afdracht van de rest-BPM (die wij uiteraard vooraf berekenen), er een zodanog verschil blijfft, dat import zeer zeker de moeite is.
Waarom zou het aantal import auto’s anders de afgelopen jaren steeds blijven stijgen?

3. Een importauto is minder waard 

Iets wat je veel hoort bij de Nederlandse autobedrijven.
Echter, ook autobedrijven importeren tegenwoordig zoveel auto’s dat dit absoluut niet meer het geval is.
De staat van onderhoud, km-stand en leeftijd zijn grotendeels bepalend. Toevallig zijn de auto’s in Duitsland gemiddeld genomen beter onderhouden dan in Nederland..

4. Import is een lastig traject en duurt lang 

Als je het aan ons uitbesteed kan je auto binnen 1,5 week bij je voor de deur staan. Technisch nagekeken, met garantie, op Nederlands kenteken, gepoetst en afgetankt.

Meer weten: bel ons of stuur gerust een e-mail!
http://distinctive-mobility.nl/contact/